odpowiedzi na pytania dotyczące przetargu "Ochrona i dozór mienia ..."
Wszyscy którzy pobrali SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
pn.” „Ochrona i dozór mienia w budynkach należących do Teatru im. Heleny
Modrzejewskiej w Legnicy”.
W związku z pytaniami dotyczącymi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
pn.” „Ochrona i dozór mienia w budynkach należących do Teatru im. Heleny
Modrzejewskiej w Legnicy”, udzielamy odpowiedzi:
Wszyscy którzy pobrali SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
pn.” „Ochrona i dozór mienia w budynkach należących do Teatru im. Heleny
Modrzejewskiej w Legnicy”.
W związku z pytaniami dotyczącymi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
pn.” „Ochrona i dozór mienia w budynkach należących do Teatru im. Heleny
Modrzejewskiej w Legnicy”, udzielamy odpowiedzi:
- W związku z Oświadczeniem Wykonawcy o dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonywania usługi (gdzie Zamawiający wymaga dysponowania m.in. osobami wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników jak i pracowników ochrony fizycznej) prosimy o wskazanie, na których posterunkach i w jakich godzinach Zamawiający wymaga kwalifikowanych pracowników ochrony, a na których nie.
Odp.: Zamawiający wymaga kwalifikowanych pracowników ochrony w grupie interwencyjnej - zgodnie z Rozp. MSWiA z dn.21.10.2011r, zaś na posterunkach wymaga pracowników ochrony fizycznej.
- 2. W związku z Oświadczeniem Wykonawcy o spełnieniu warunków art.22 ustawy rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych z dnia 27.08.1997 r. prosimy o informację, czy wystarczy, jeżeli jeden z członków konsorcjum – Lider – złoży takie oświadczenie.
Odp.: Tak wystarczy, z zastrzeżeniem zapisów SIWZ Rozdział I pkt 9:
„Zamawiający dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania
przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia”.
- 3. Zwracamy się z prośbą o wprowadzenie zapisu do projektu umowy koniecznego do zagwarantowania przez Wykonawcę odpisu ulgi na PFRON:
„Wykonawca gwarantuje odpis …% liczony jako średnia z 6 miesięcy”.
„Zamawiający będzie otrzymywał ulgę na PFRON nie wcześniej niż po 20 dnia następnego miesiąca realizowanego kontraktu”
„Kwota ulg, terminy wystawienia i zasady jej wykorzystania reguluje art. 22 ustawy z dnia 27.08.1997 o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych”
Odp. Zamawiający nie przewiduje możliwości wprowadzenia wnioskowanych zmian do umowy.
Zamawiający podtrzymuje, że obowiązkiem Wykonawcy jest niezwłoczne, po uregulowaniu należności w terminie określonym na fakturze, przekazanie informacji Zamawiającemu o przysługującej uldze (kwocie obniżenia wpłaty na PFRON), albowiem intencją Zamawiającego jest uzyskanie możliwości rozliczenia (uzyskania obniżenia należnej wpłaty) należności z tytułu wpłat na PFRON w miesiącu, w którym Zamawiający uregulował płatność za zakupione usługi.
- Prosimy o udzielenie odpowiedzi, czy wystarczy, że Lider konsorcjum będzie wystawiał fakturę za wykonane usługi.
Odp. Do wystawiania faktur zobowiązany jest Wykonawca usługi.
- 5. Mając na uwadze treść wzoru umowy wnosimy o:
- obniżenie wysokości kary umownej przewidzianej w projekcie umowy, jako rażąco wygórowanej o co najmniej 50%,
- wyraźne wskazanie przypadków uchybienia, za które naliczana będzie kara umowna,
- zróżnicowanie wysokości kary umownej, przez wprowadzenie rodzaju uchybienia, wysokości kary umownej za każdy przypadek naruszenia
Uzasadnienie:
W procedurze udzielania i realizacji zamówienia to Zamawiający jest w pozycji uprzywilejowanej względem Wykonawców, umożliwiającej mu narzucanie warunków dotyczących realizacji zamówienia, jednak powinien on tak ukształtować treść umowy aby realizacja zamówienia
w ogóle była możliwa. Zatem zastrzeganie kar umownych nie powinno być celem samym w sobie, ale środkiem dyscyplinującym Wykonawcę.
Zamawiający próbuje wykorzystać swoją pozycję dominującą w przetargu i wbrew zasadom współżycia społecznego, wprowadzić do umowy rażąco wygórowaną karę umowną, która z uwagi na swą konstrukcję, może mieć zastosowanie zarówno w przypadku drobnego uchybienia, nieskutkującego powstaniem jakiejkolwiek szkody po stronie Zamawiającego, jak
i w przypadku niewykonania zobowiązania w znacznej części. Kara umowna winna zostać opisana w sposób zróżnicowany, w zależności od rangi, skutków i okresu trwania uchybienia, jak i wpływu uchybień na funkcjonowanie Zamawiającego. Nie można również zapominać, że podstawową funkcją kary umownej jest naprawienie szkody (zryczałtowane odszkodowanie), a zatem stawka kary umownej nie powinna być ustalona abstrakcyjnie, lecz z uwzględnieniem przewidywanej szkody, jaka może powstać po stronie Zamawiającego. Jednakże postanowienie projektu umowy nie zostało oparte na powyższych założeniach, stąd wniosek o jego zmianę.
Zaproponowane przez Wykonawcę zmiany poprzez obniżenie wysokości kar umownych, zróżnicowanie ich wysokości w stosunku o rangi, skutku i okresu trwania uchybienia i jego wpływu na funkcjonowanie Zamawiającego ma z jednej strony zapewnić, iż w dalszym ciągu kary umowne będą spełniały funkcję represyjną, z drugiej zaś, że zaczną spełniać funkcję odszkodowawczą, a nie „zarobkową”.
Odp.: Zamawiający podtrzymuje wszystkie zawarte w umowie zapisy dotyczące kar umownych.
- Zgodnie z art. 142 ust. 5 ustawy Pzp wnosimy o wprowadzenie do projektu umowy obligatoryjnych w przypadku umów zawartych na okres dłuższy niż 12 m-cy zapisów, precyzyjne określających zasady waloryzacji wynagrodzenia w przypadku zmian, o których mowa w art. 142 ust. 5 pkty. 1-3 ustawy Pzp. Proponujemy zapis:
Strony zobowiązują się dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy,
o którym mowa w §5 Umowy, w formie pisemnego aneksu, każdorazowo w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
- zmiany stawki podatku od towarów i usług,
- zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
- zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
Zgodnie z dyspozycją art. 142 ust. 5 wnosimy również o wprowadzenie do projektu umowy zapisów precyzyjnie określających zasady waloryzacji wynagrodzenia, tj. od kiedy obowiązuje aneks, w jakim terminie należy się zwrócić o zmianę wynagrodzenia i w jakim terminie Zamawiający zobowiązuje się do odpowiedzi na wniosek.
Odp.: Opisana w zapytaniu sytuacja nie dotyczy zamówienia – zamówienie dotyczy usługi do 12 miesięcy – nie powyżej 12 miesięcy.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy |
---|---|
Data utworzenia: | 2017-06-02 |
Data publikacji: | 2017-06-02 |
Osoba sporządzająca dokument: | Beata Piersiak |
Osoba wprowadzająca dokument: | Anna Mokhtari |
Liczba odwiedzin: | 1159 |