odpowiedzi na pytania dotyczące przetargu "Ochrona i dozór mienia ..."

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
2 czerwca 2017

Wszyscy którzy pobrali SIWZ  w  postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

pn.” „Ochrona i dozór mienia w budynkach należących do Teatru  im. Heleny

Modrzejewskiej w Legnicy”.

 

W związku z pytaniami dotyczącymi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

pn.” „Ochrona i dozór mienia w budynkach należących do Teatru  im. Heleny

Modrzejewskiej w Legnicy”, udzielamy odpowiedzi:

Wszyscy którzy pobrali SIWZ  w  postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

pn.” „Ochrona i dozór mienia w budynkach należących do Teatru  im. Heleny

Modrzejewskiej w Legnicy”.

W związku z pytaniami dotyczącymi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

pn.” „Ochrona i dozór mienia w budynkach należących do Teatru  im. Heleny

Modrzejewskiej w Legnicy”, udzielamy odpowiedzi:

 

  1. W związku z Oświadczeniem Wykonawcy o dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonywania usługi (gdzie Zamawiający wymaga dysponowania m.in. osobami wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników jak i pracowników ochrony fizycznej) prosimy o wskazanie, na których posterunkach i w jakich godzinach Zamawiający wymaga kwalifikowanych pracowników ochrony, a na których nie.

Odp.: Zamawiający wymaga kwalifikowanych pracowników ochrony w grupie           interwencyjnej -  zgodnie z Rozp. MSWiA z dn.21.10.2011r, zaś na posterunkach wymaga pracowników ochrony fizycznej.

  1. 2. W związku z Oświadczeniem Wykonawcy o spełnieniu warunków art.22 ustawy rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych z dnia 27.08.1997 r. prosimy o informację, czy wystarczy, jeżeli jeden z członków konsorcjum – Lider – złoży takie oświadczenie.

Odp.: Tak  wystarczy, z zastrzeżeniem zapisów SIWZ Rozdział I pkt 9:

Zamawiający dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania 

przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia”.

 

  1. 3. Zwracamy się z prośbą o wprowadzenie zapisu do projektu umowy koniecznego do zagwarantowania przez Wykonawcę odpisu ulgi na PFRON:

„Wykonawca gwarantuje odpis …% liczony jako średnia z 6 miesięcy”.

„Zamawiający będzie otrzymywał ulgę na PFRON nie wcześniej niż po 20 dnia następnego miesiąca realizowanego kontraktu”

 „Kwota ulg, terminy wystawienia i zasady jej wykorzystania reguluje art. 22 ustawy z dnia   27.08.1997 o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych”

Odp. Zamawiający nie przewiduje możliwości wprowadzenia wnioskowanych zmian do umowy.

Zamawiający podtrzymuje, że obowiązkiem Wykonawcy jest niezwłoczne, po uregulowaniu należności w terminie określonym na fakturze, przekazanie informacji Zamawiającemu o przysługującej uldze (kwocie obniżenia wpłaty na PFRON), albowiem intencją Zamawiającego jest uzyskanie możliwości rozliczenia (uzyskania obniżenia należnej wpłaty) należności z tytułu wpłat na PFRON w miesiącu, w którym Zamawiający uregulował płatność za zakupione usługi.

  1. Prosimy o udzielenie odpowiedzi, czy wystarczy, że Lider konsorcjum będzie wystawiał fakturę za wykonane usługi.

     

Odp. Do wystawiania faktur zobowiązany jest Wykonawca usługi.

 

  1. 5. Mając na uwadze treść wzoru umowy wnosimy o:
  • obniżenie wysokości kary umownej przewidzianej w projekcie umowy, jako rażąco wygórowanej o co najmniej 50%,
  • wyraźne wskazanie przypadków uchybienia, za które naliczana będzie kara umowna,
  • zróżnicowanie wysokości kary umownej, przez wprowadzenie rodzaju uchybienia, wysokości kary umownej za każdy przypadek naruszenia

 

Uzasadnienie:

W procedurze udzielania i realizacji zamówienia to Zamawiający jest w pozycji uprzywilejowanej względem Wykonawców, umożliwiającej mu narzucanie warunków dotyczących realizacji zamówienia, jednak powinien on tak ukształtować treść umowy aby realizacja zamówienia
w ogóle była możliwa. Zatem zastrzeganie kar umownych nie powinno być celem samym w sobie, ale środkiem dyscyplinującym Wykonawcę.

Zamawiający próbuje wykorzystać swoją pozycję dominującą w przetargu i wbrew zasadom współżycia społecznego, wprowadzić do umowy rażąco wygórowaną karę umowną, która z uwagi na swą konstrukcję, może mieć zastosowanie zarówno w przypadku drobnego uchybienia, nieskutkującego powstaniem jakiejkolwiek szkody po stronie Zamawiającego, jak
i w przypadku niewykonania zobowiązania w znacznej części. Kara umowna winna zostać opisana w sposób zróżnicowany, w zależności od rangi, skutków i okresu trwania uchybienia, jak i wpływu uchybień na funkcjonowanie Zamawiającego. Nie można również zapominać, że podstawową funkcją kary umownej jest naprawienie szkody (zryczałtowane odszkodowanie), a zatem stawka kary umownej nie powinna być ustalona abstrakcyjnie, lecz z uwzględnieniem przewidywanej szkody, jaka może powstać po stronie Zamawiającego. Jednakże postanowienie projektu umowy nie zostało oparte na powyższych założeniach, stąd wniosek o jego zmianę.

Zaproponowane przez Wykonawcę zmiany poprzez obniżenie wysokości kar umownych, zróżnicowanie  ich wysokości w stosunku o rangi, skutku i okresu trwania uchybienia i jego wpływu na funkcjonowanie Zamawiającego ma z jednej strony zapewnić, iż w dalszym ciągu kary umowne będą spełniały funkcję represyjną, z drugiej zaś, że zaczną spełniać funkcję odszkodowawczą, a nie „zarobkową”.

Odp.: Zamawiający podtrzymuje wszystkie zawarte w umowie zapisy dotyczące kar umownych.

  1. Zgodnie z art. 142 ust. 5 ustawy Pzp wnosimy o wprowadzenie do projektu umowy obligatoryjnych w przypadku umów zawartych na okres dłuższy niż 12 m-cy zapisów, precyzyjne określających zasady waloryzacji wynagrodzenia w przypadku zmian, o których mowa w art. 142 ust. 5 pkty. 1-3 ustawy Pzp. Proponujemy zapis:

 

Strony zobowiązują się dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy,
o którym mowa w §5 Umowy, w formie pisemnego aneksu, każdorazowo w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności:

  • zmiany stawki podatku od towarów i usług,
  • zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
  • zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne

jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.

 

Zgodnie z dyspozycją art. 142 ust. 5 wnosimy również o wprowadzenie do projektu umowy zapisów precyzyjnie określających zasady waloryzacji wynagrodzenia, tj. od kiedy obowiązuje aneks, w jakim terminie należy się zwrócić o zmianę wynagrodzenia i w jakim terminie Zamawiający zobowiązuje się do odpowiedzi na wniosek.

 

Odp.: Opisana w zapytaniu sytuacja nie dotyczy zamówienia – zamówienie dotyczy usługi do 12 miesięcy – nie powyżej 12 miesięcy.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy
Data utworzenia:2017-06-02
Data publikacji:2017-06-02
Osoba sporządzająca dokument:Beata Piersiak
Osoba wprowadzająca dokument:Anna Mokhtari
Liczba odwiedzin:1159